Національний банк оприлюднює інформацію з питань організації статистичної звітності, що подається до Національного банку, а саме: нормативно-правові акти Національного банку щодо порядку складання та подання файлів з показниками статистичної звітності, проекти документів для обговорення, відповіді на питання, роз’яснення щодо організації статистичної звітності тощо.
"Регулюючі документи" – інформацію щодо діючих редакції Правил організації статистичної звітності, що подається до Національного банку України та Правил організації статистичної звітності, що подається до Національного банку України в умовах особливого періоду.
"Проєкти документів" – матеріали щодо проєктів змін до Правил організації статистичної звітності, що винесено для публічного обговорення.
Яку звітність збирає Національний банк України, та яку статистичну інформацію він публікує?
Загальні вимоги до складання звітності, порядок її підписання та подання до Національного банку визначені:
Дані подаються до Національного банку з різною періодичністю: щоденно, щодекадно, щомісячно, щоквартально, щопівроку, щорічно та за настанням визначених нормативно-правовими актами умов.
Вони використовуються для забезпечення виконання регулятивних, наглядових функцій, валютного регулювання і нагляду, державного регулювання та нагляду у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, забезпечення ним моніторингу ефективності спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) відповідно до законодавства України.
На базі отриманої інформації регулятор складає:
Інформація, яка є публічною, розміщується на сторінці офіційного Інтернет-представництва Національного банку.
Хто подає звітність до Національного банку України?
Національний банк отримує звітність:
В умовах особливого періоду, відповідно до вимог Правил організації статистичної звітності, що подається до Національного банку України в умовах особливого періоду, затверджених постановою Правління Національного банку України від 18.12.2018 № 140 (зі змінами), надавачі обмежених платіжних послуг, щодо яких Національним банком унесено відомості до Реєстру платіжної інфраструктури, не подають звітність до Національного банку.
Як складається і подається звітність?
Респонденти (постачальники звітності)/учасники ринку небанківських фінансових послуг (далі – респондент) складають звітність та подають її до Національного банку у вигляді файлів через Вебпортал Національного банку з накладеним електронним підписом уповноваженої особи, визначеної відповідними нормативно-правовими актами.
Детальна інформація про коди та назви показників, метрики, одиниці виміру, параметри, рівень консолідації, некласифіковані реквізити показників, посилання на законодавчі акти, правила та особливості формування показників, коди файлів, періодичність та строки їх подання, опис процедури перевірки даних міститься в Реєстрі показників статистичної звітності відповідно до Правил № 120 (в період дії воєнного стану подання звітності здійснюється згідно з Правилами № 140) та в Реєстрі показників звітності небанківських фінансових установ відповідно до Правил № 123, які розміщені на сторінці офіційного Інтернет-представництва Національного банку.
Респонденти подають показники звітності у файлах у форматі XML. Інформація про кредитні операції банку з боржником ‒ фізичною / юридичною особою надається до Національного банку у форматі JSON. Текстова інформація (пояснення) надається у сканованому вигляді.
Як перевіряються дані звітності на відповідність вимогам Національного банку України?
Є три рівні перевірки даних файлів з показниками звітності на відповідність вимогам, установленим Національним банком:
Описи первинного та вторинного контролів для кожного файла з даними звітності розміщено на сторінці Реєстру показників статистичної звітності відповідно до Правил № 120 та Реєстру показників звітності небанківських фінансових установ відповідно до Правил № 123.
Експертний контроль може здійснюватися в будь-який час після отримання даних звітності.
Якщо у Національного банку є зауваження до показників за результатами контролю, респондент зобов’язаний надати пояснення на запит Національного банку.
У разі виявлення респондентом або Національним банком помилок у даних звітності, респондент може здійснити заміну файла з показниками: до настання строку – самостійно, після визначеного строку – за дозволом Національного банку.